متلب

بهترین محتوا ها را جمع آوری میکنیم و با بهترین نحوه ممکن ترجمه و انتشار میدهیم.

متلب

بهترین محتوا ها را جمع آوری میکنیم و با بهترین نحوه ممکن ترجمه و انتشار میدهیم.

۲۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سنتز پیش سازهای پلاستیکی ، مانند پلیمرها ، شامل کاتالیزورهای تخصصی است. با این حال ، روش مبتنی بر دسته ای سنتی برای پیدا کردن و غربالگری موارد مناسب برای یک نتیجه خاص ، لیتر حلال را مصرف می کند ، مقادیر زیادی زباله شیمیایی را تولید می کند ، و یک فرآیند گران قیمت و وقت گیر است که شامل چندین آزمایش است.


رایان هارتمن ، استاد مهندسی شیمی و زیست توده در دانشکده فنی مهندسی NYU Tandon ، و آزمایشگاه او یک آزمایشگاه مبتنی بر "میکروسیستم هوشمند" با استفاده از یادگیری ماشین ، برای مدل سازی واکنش های شیمیایی که نشان دهنده نوید برای از بین بردن این روند پرهزینه و به حداقل رساندن آسیب های زیست محیطی است ، ایجاد کردند.

در تحقیقات خود با عنوان "ترکیب آزمایش خودکار میکرو فلوئیدیک با یادگیری ماشین برای طراحی پلیمریزاسیون کارآمد" ، که در Nature Machine Intelligence منتشر شده است ، همکاران ، از جمله دانشجوی دکترا Benjamin Rizkin ، از یک microreactor طراحی شده با سرعت نمونه برداری بهمراه اتوماسیون و مادون قرمز درجا استفاده کردند. ترموگرافی برای مطالعه واکنشهای گرمازدایی (تولید گرما) پلیمریزاسیون-که به سختی کنترل می شوند وقتی داده های جنبشی آزمایشی محدود در دسترس هستند کنترل می شود. آنها با جفت کردن فن آوری میکروسیالی کارآمد با الگوریتم های یادگیری ماشین برای به دست آوردن مجموعه داده های با اطمینان بالا بر اساس حداقل تکرارها ، آنها توانستند پس از هفته ها به زباله های شیمیایی با دو مرتبه بزرگی و کشف کاتالیزوری کاهش دهند.

هارتمن توضیح داد که طراحی راه اندازی میکروسیالی ، تیم را ملزم می کند که ابتدا ترمودینامیک واکنشهای پلیمریزاسیون را تخمین بزند ، در این حالت شامل یک کلاس از کاتالیزورهای متالوسن است که به طور گسترده در پلیمریزاسیون در مقیاس صنعتی از پلی اتیلن و سایر پلیمرهای گرمانرم استفاده می شود.

هارتمن گفت: "ما برای اولین بار تخمین ترتیب مرتبه ای از گرما و حمل و نقل انبوه را ایجاد کردیم." "آگاهی از این مقادیر ما را قادر ساخت تا یک وسیله ریزگردها طراحی کنیم که بتواند فعالیت کاتالیزورها را نمایش دهد و مکانیزم های مقیاس پذیر را ارائه دهد که از سینتیک ذاتی مورد نیاز برای فرآیندهای در مقیاس صنعتی تقلید کند."

هارتمن افزود که چنین سیستم بنچستوپ می تواند دریچه طیف وسیعی از داده های تجربی دیگر را باز کند. وی توضیح داد: "این می تواند زمینه را برای تجزیه و تحلیل سایر خصوصیات مورد علاقه مانند نحوه اختلاط جریان ، پراکندگی ، انتقال حرارت ، انتقال جرم و سینتیک واکنش بر خصوصیات پلیمر فراهم کند."


 
تیم تحقیق با استفاده از کاتالیزورهای پلیمری مبتنی بر زیرکونوسن ، میکروفلوئیدها را که در تحقیقات سایر واکنشهای اگزوترمیکی ثابت شده اند- با یک پمپ خودکار و مادون قرمز به منظور جابجایی تغییرات در واکنش بر اساس گرمازدگیها (ترکیباتی که در هنگام تشکیل حرارت ایجاد می کنند) جفت کردند. در آزمایش سریع و پر سرعت برای نقشه برداری از فضای واکنش کاتالیزور. از آنجا که این فرآیند در یک راکتور کوچک انجام شد ، آنها قادر به معرفی کاتالیزور حل شده در مایع بودند ، و نیاز به شرایط شدید را برای القاء کاتالیز از بین می برد.

هارتمن گفت: "واقعیت این است که بیشتر پلاستیک ها با استفاده از کاتالیزورهای متالوسن متصل به ذرات سیلیس ساخته می شوند و بستر ناهمگن ایجاد می کنند که مونومرهایی مانند پروپیلن و اتیلن را به صورت پلیمریزه می کند." "پیشرفت های اخیر در کاتالیزور همگن متالوسن محلول ، شرایط واکنش ملایم تری را فراهم می کند."

گروه هارتمن پیش از این نشان می داد که شبکه های عصبی مصنوعی (ANN) می تواند به عنوان ابزاری برای مدل سازی و درک مسیرهای پلیمریزاسیون مورد استفاده قرار گیرد. در تحقیقات جدید آنها شبکه های عصبی مصنوعی مدل سازی گرمازا-zirconocene کاتالیز اعمال پلیمریزاسیون . محققان با استفاده از سیستم های MATLAB و LabVIEW برای کنترل واکنش ها ، رابط با دستگاه های خارجی و تولید الگوریتم های محاسباتی پیشرفته ، یک سری از شبکه های عصبی محلی را برای مدل سازی و بهینه سازی کاتالیز بر اساس نتایج تجربی ایجاد کردند.

"شرکتهای شیمیایی معمولاً از رآکتورهای 100 میلی لیتری تا 10 لیتری برای غربالگری صدها کاتالیزور استفاده می کنند که به نوبه خود می توانند در تولید پلاستیک ها مقیاس شوند. در اینجا ما از یک میلی لیتر کمتر استفاده می کنیم و با پایین آوردن ردپای آزمایش های آزمایشگاهی شما مقیاس می گیرید. از امکانات مورد نیاز ، بنابراین کل اثر کاهش می یابد. کار ما ابزار مفیدی را برای تجزیه و تحلیل علمی و فنی و اقتصادی تکنیک های پیچیده کاتالیزوری فراهم می کند. "

اکتشافات هارتمن و آزمایشگاه وی درهای مختلفی را برای تحقیقات جدید ، در درجه اول شامل مفهوم شیمی اتوماتیک ، یا "روباتیک" ، افزایش توان عملیاتی ، وفاداری داده ها و استفاده ایمن از پلیمریزاسیون های بسیار گرمازا به وجود می آورد.

http://nybookmark.com/story6682602/پمپ-وکیوم

  • رضا عطاران
  • ۰
  • ۰

دانشمندان آزمایشگاه ملی انرژی تجدیدپذیر (NREL) یک سلول خورشیدی را تولید کرده اند که دارای راندمان نزدیک به 50٪ است.


این سلول خورشیدی شش اتصال اکنون رکورد جهانی بالاترین بازده تبدیل خورشیدی را با 47.1 درصد ، که در زیر نور متمرکز اندازه گیری شده است ، در اختیار دارد. تغییر در همان سلول نیز رکورد بهره وری را در زیر نور یک خورشید در 39.2٪ تنظیم کرده است.

جان گیزز ، دانشمند اصلی گروه فتوولتائیک کریستالی با راندمان بالا در NREL و نویسنده اصلی مقاله جدید در مورد سلول تنظیم کننده رکورد گفت: "این دستگاه واقعاً پتانسیل خارق العاده سلولهای خورشیدی چند منظوره را نشان می دهد ."

مقاله " سلولهای خورشیدی شش اتصالی III-V با 47.1٪ راندمان تبدیل زیر 143 خورشید" ، در مجله Nature Energy به نظر می رسد . نویسندگان Geisz دانشمندان NREL رایان فرانسه ، کوین شولته ، میلز اشتاینر ، اندرو نورمن ، هاروی گاتری ، متیو یانگ ، تائو سونگ و توماس موریاری هستند.

برای ساخت دستگاه ، محققان NREL به مواد III-V که به اصطلاح به دلیل قرار گرفتن در جدول تناوبی گفته می شوند ، اعتماد کردند - این طیف گسترده ای از خواص جذب نور را دارد. هر یک از شش اتصال سلول (لایه های فوتو اکتیو) به طور خاص برای گرفتن نور از قسمت خاصی از طیف خورشیدی طراحی شده است. این دستگاه حاوی حدود 140 لایه کل مواد مختلف III-V برای پشتیبانی از عملکرد این اتصالات است و در عین حال سه برابر باریک تر از موی انسان است. سلولهای خورشیدی III-V به دلیل ماهیت بسیار کارآمد و هزینه های مربوط به ساخت آنها ، اغلب در نیروگاه های ماهواره ای مورد استفاده قرار می گیرند که عملکرد بی نظیر III-V را به خود اختصاص می دهد.

رایان فرانسه ، نویسنده و دانشمند گروه Multijunctions III-V در NREL ، گفت: با این وجود ، سلول خورشیدی شش اتصال شش برای استفاده در فتوولتائیک کنسانتره مناسب است.

وی گفت: "یک راه برای کاهش هزینه کاهش منطقه مورد نیاز است." و شما می توانید با استفاده از یک آینه این کار را انجام دهید تا نور را بگیرید و نور را به یک نقطه متمرکز کنید. سپس می توانید با یک صدم یا حتی دور شوید. از هزاران ماده ، در مقایسه با یک سلول سیلیکون با صفحه مسطح استفاده می کنید. شما با تمرکز نور از ماده نیمه هادی بسیار کمتری استفاده می کنید. یک مزیت اضافی این است که وقتی شما نور را متمرکز می کنید ، راندمان بالا می رود. "

فرانسه پتانسیل بالای سلول خورشیدی را برای تجاوز از 50٪ از کارآیی را "واقعاً بسیار دست یافتنی" توصیف کرد ، اما به دلیل محدودیتهای اساسی تحمیل شده توسط ترمودینامیک نمی توان به بهره وری 100٪ رسید.

Geisz گفت که در حال حاضر اصلیترین مانع تحقیق برای از بین بردن 50٪ راندمان کاهش موانع مقاومت در داخل سلول است که مانع جریان جریان می شود. در همین حال ، وی خاطرنشان می کند که NREL همچنین به شدت در کاهش هزینه سلول های خورشیدی III-V مشغول است و بازارهای جدیدی را برای این دستگاه های بسیار کارآمد ایجاد می کند.

  • رضا عطاران
  • ۰
  • ۰

هنگامی که الکترونیک به منابع قدرت خود نیاز دارد ، دو گزینه اصلی وجود دارد: باتری و برداشت. باتری ها انرژی را در داخل ذخیره می کنند ، اما به همین دلیل سنگین هستند و منبع محدودی دارند. برداشت کنندگان ، مانند صفحات خورشیدی ، انرژی را از محیط خود جمع می کنند. این امر در برخی از باطل های باطری قرار دارد اما موارد جدیدی را معرفی می کند ، به این ترتیب که آنها فقط در شرایط خاص قادر به کار هستند و نمی توانند خیلی سریع آن انرژی را به قدرت مفید تبدیل کنند.


تحقیقات جدید دانشکده مهندسی و کاربردی دانشگاه پنسیلوانیا ، ایجاد شکاف بین این دو فن آوری اساسی را برای اولین بار در قالب "دستگاه محافظ فلزی - هوا" انجام می دهد که از هر دو دنیا بهترین استفاده را می کند.

این دستگاه محافظ هوا فلزی مانند باتری عمل می کند ، به این دلیل که با شکستن مکرر و تشکیل یک سری پیوندهای شیمیایی ، برق را تأمین می کند. اما همچنین مانند یک ماشین برداشت کار می کند ، زیرا در آن انرژی از طریق انرژی موجود در محیط خود تأمین می شود: به طور خاص ، پیوندهای شیمیایی موجود در فلز و هوا در اطراف دستگاه فلز هوا.

نتیجه یک منبع انرژی است که دارای 10 برابر چگالی توان نسبت به بهترین جمع آوری انرژی و 13 برابر چگالی انرژی نسبت به باتری های لیتیوم یون است .

در طولانی مدت ، این نوع منبع انرژی می تواند مبنای الگوی جدیدی در روباتیک باشد ، جایی که ماشین ها با جستجوی و "خوردن" فلز ، خود را از قدرت نگه می دارند و پیوندهای شیمیایی آن را برای انرژی مانند انسان با مواد غذایی خراب می کنند.

در کوتاه مدت ، این فناوری در حال حاضر قدرت تولید یک جفت شرکت اسپین آف را دارد. برندگان مسابقه سالانه جوایز Y Penn قصد دارند از اسکنرهای فلزی هوا برای تأمین انرژی کم چراغ کم برای خانه های خارج از شبکه در جهان در حال توسعه و سنسورهای ماندگار برای ظروف حمل و نقل استفاده کنند که می توانند در مورد سرقت ، آسیب یا حتی انسان هشدار دهند. قاچاق

محققان ، جیمز پیکول ، استادیار گروه مهندسی مکانیک و مکانیک کاربردی ، به همراه مین وانگ و Unnati جوشی ، اعضای آزمایشگاه وی ، تحقیقی را منتشر کردند که توانایی های این دستگاه محافظ را در مجله ACS Energy Letters نشان می دهد .

انگیزه برای توسعه ماشینهای هوایی فلزی یا MAS از این واقعیت ناشی می شود که فن آوری هایی که مغز روبات ها را تشکیل می دهند و فناوری هایی که به آنها نیرو می بخشد ، وقتی صحبت از کوچک سازی می شود ، اساساً ناسازگار هستند.


با کوچک شدن اندازه ترانزیستورهای انفرادی ، تراشه ها قدرت محاسبات بیشتری را در بسته های کوچکتر و سبک تر ایجاد می کنند. اما باتری ها در هنگام کوچکتر شدن به همان روش فایده ای ندارند. چگالی اوراق قرضه شیمیایی در یک ماده ثابت است ، بنابراین باتری های کوچکتر لزوماً به معنای شکست کمتر اوراق قرضه هستند.

http://bookmarkshq.com/story7404769/پمپ-وکیوم

  • رضا عطاران
  • ۰
  • ۰

از آنجا که روبات ها وارد محیط های متنوعی می شوند و به طور مرتب با آنها تعامل برقرار می کنند ، باید بتوانند تا حد امکان با کاربران ارتباط برقرار کنند. طی یک دهه گذشته ، محققان در سراسر جهان مشغول توسعه مدلهای مبتنی بر یادگیری ماشین و سایر تکنیک های محاسباتی بودند که می توانند ارتباطات روبات انسان را تقویت کنند.


یکی از راه های بهبود ارتباط روبات ها با کاربران انسانی ، آموزش آنها برای بیان احساسات اساسی مانند غم ، خوشبختی ، ترس و عصبانیت است. توانایی ابراز احساسات در نهایت به روبات ها امکان می دهد پیام ها را به طور مؤثرتر منتقل کنند ، به طریقی که با وضعیت معین هماهنگ باشد.

محققان دانشگاه هامبورگ در آلمان اخیراً روشی مبتنی بر یادگیری ماشینی را برای آموزش روباتها تهیه کرده اند که چگونه آنچه را که قبلاً به عنوان هفت احساس جهانی تعریف شده بودند ، یعنی خشم ، انزجار ، ترس ، خوشبختی ، غم ، غافلگیری و حالت خنثی انتقال دهند. . در مقاله خود ، که از قبل روی arXiv منتشر شده است ، آنها تکنیک خود را روی یک روبات انسان نما به نام iCub آزمایش و آزمایش کردند .

رویکرد جدید ارائه شده توسط محققان الهام بخش از چارچوبی است که قبلاً توسعه یافته به نام TAMER ایجاد شده است. TAMER الگوریتمی است که می تواند برای آموزش ادراک چند لایه (MLP) ، یک کلاس از شبکه های عصبی مصنوعی (ANN) استفاده شود.

در مطالعه اخیر ، چارچوب TAMER برای آموزش یک مدل مبتنی بر یادگیری ماشین برای انتقال احساسات مختلف انسانی با تولید حالت های مختلف صورت در ربات iCub سازگار شده است. iCub یک بستر روباتیک منبع باز است که توسط یک تیم تحقیقاتی در موسسه فناوری ایتالیا (IIT) به عنوان بخشی از پروژه اتحادیه اروپا RobotCub ساخته شده است ، که اغلب در تحقیقات روباتیک برای ارزیابی الگوریتم های یادگیری ماشین مورد استفاده قرار می گیرد .

محققان در مقاله خود نوشتند: "این روبات از ترکیبی از یک شبکه عصبی حلقوی (CNN) و یک نقشه خود سازماندهی (SOM) برای تشخیص یک احساس استفاده می کند و سپس می آموزد که همان را با استفاده از MLP بیان کند." "هدف ما این بود که به یک ربات آموزش دهیم تا به درستی به درک کاربر از احساسات پاسخ دهد و یاد بگیرد که چگونه احساسات مختلف را بیان کند."

CNN استفاده شده توسط محققان ، تصاویر صورت های کاربر انسانی را که توسط ربات iCub ضبط شده است ، تجزیه و تحلیل می کند. نمایه های ویژگی های صورت تولید شده توسط این تجزیه و تحلیل سپس به SOM تغذیه می شوند ، که از الگوهای خاصی در نحوه بیان کاربر یک احساس خاص رونمایی می کند.

پس از آن ، این الگوها برای آموزش MLP مدل شده و مورد استفاده قرار می گیرند تا پیش بینی کنند چگونه می توان ویژگی های صورت iCub را به بهترین شکل تقلید کرد و از چهره کاربر استفاده کرد. کاربر انسانی سپس بر اساس میزان دقیق احساسات خاص خود ، به ربات پاداش می دهد.

محققان در مقاله خود توضیح دادند: "هنگامی که iCub عملکرد و عملکرد خود را انجام داد ، از کاربر انتظار می رود که آن را پاداش دهد ، بنابراین یک مقدار هدف برای دستیابی به آن می دهد." "این کار با درخواست کاربر برای تقلید از روبات انجام می شود ، و اطلاعاتی در مورد میزان عملکرد انجام شده با عملکرد مورد نظر به وی می دهد."

با گذشت زمان ، بر اساس جوایزی که از کاربران انسانی دریافت می کند ، چارچوبی که توسط محققان طراحی شده است باید یاد بگیرد که هر یک از هفت احساس جهانی را بیان کند. تاکنون این تکنیک در یک سری آزمایشات اولیه با استفاده از بستر روباتیک iCub مورد بررسی قرار گرفته و به نتایج نسبتاً امیدوار کننده ای رسیده است.

محققان گفتند: "اگرچه نتایج امیدوار کننده بود و زمان لازم برای آموزش را به میزان قابل توجهی کاهش می داد ، روش ما هنوز هم برای یادگیری عبارات معنی دار به بیش از 100 فعل و انفعالات برای هر کاربر نیاز داشت." "پیش بینی می شود با پیشرفت در روش های آموزشی و با جمع آوری داده های بیشتر برای آموزش ، این تعداد کاهش یابد."

  • رضا عطاران
  • ۰
  • ۰

مواد حرارتی گرما را به برق تبدیل می کنند یا برعکس. با این حال ، کاربرد آنها برای برداشت گرمای زباله با چالش های موجود در ساخت و مواد محدود شده است. یافتن راههای مقرون به صرفه برای پوشاندن سطوح بزرگ و بالقوه پیچیده همچنان یک مسئله است اما بهره گیری از منابع گرمای زباله بسیار مهم است.


دانشمندان ماده آزمایشگاه ملی لارنس لیورمر (LLNL) برای ایجاد ژنراتورهای حرارتی استفاده کرده اند که می توانند گرمای زباله را از منابع قبلاً غیرقابل دسترسی ، مانند لوله هایی با هندسه های پیچیده برداشت کنند. ژنراتورها عملکرد خوبی را در طیف وسیعی از دما دارند.

گرمای زباله یک منبع عظیم غیر قابل استفاده است. سالانه سیزده چهار چهار BTU انرژی از طریق گرمای زباله توسط صنایع آمریکایی از بین می رود. BTU یا واحد حرارتی بریتانیا یک واحد اندازه گیری انرژی است. 3600 BTU معادل حدود 1 کیلووات ساعت است.

اما فقط سه رده BTU از طریق محل استقرار فرآیندها ، بازیابی انرژی از طریق دیگهای بخار و بازیابی ترموالکتریک بازیابی و به کار گرفته می شود. یکی از چالش ها در برداشت انرژی ، تولید یک ژنراتور است که می تواند گرما را به طور موثر برداشت کند . برای اینکه ماده ترموالکتریک موثر باشد باید گرادیان دما را به ولتاژ تبدیل کند. همچنین به هدایت الکتریکی بالایی نیز احتیاج دارد ، اما هدایت حرارتی کمی دارد.

در تحقیق جدید ، که در مجله انجمن مواد معدنی ، فلزات و مواد ( JOM ) آمده است ، این تیم یک لایه پودر بیسموت-تلورید را روی بسترهای مختلف از فولاد ضدزنگ تا سیلیکات آلومینیوم و کوارتز پاشیده می کند. ماده اسپری شده دارای ریزساختار تصادفی گرا تا حد زیادی عاری از منافذ بود و رسوب پاشش سرد بدون تغییرات ترکیبی قابل توجهی بدست آمد.

الکس بیکر ، فیزیکدان مواد LLNL ، الکس بیکر ، نویسنده اصلی مقاله گفت: "این نتایج قدرت و تطبیق پذیری تولید افزودنی های اسپری سرد را نشان می دهد و مسیری را برای ساخت ژنراتورهای ترموالکتریک در هندسه های پیچیده که برای ژنراتورها با رویکردهای سنتی غیرقابل دسترسی هستند فراهم می کند."

رسوب اسپری سرد پوشش ها به طور گسترده ای در صنعت برای پوشش های مقاوم در برابر خوردگی ، عملکرد سطح و ترمیم موضعی استفاده می شود. در این روش ، ذرات فلزی در مقیاس میکرون در گاز مافوق صوت قرار گرفته و روی یک سطح فلز هدایت می شوند. در اثر ضربه ، ذرات به صورت پلاستیک تغییر شکل می یابند و با سطح یا یکدیگر پیوند می خورند.

اسپری سرد به طور معمول به مواد قابل انعطاف محدود بوده است ، و این امر برای عناصر ساختاری و آلیاژهای مناسب بسیار مناسب است ، اما برای مواد کاربردی که معمولاً شکننده هستند ، به خوبی مجهز نیست. LLNL با همکاری شریک صنعتی TTEC Thermoelectric Technologies ، در تلاش است طیف وسیعی از مواد را که به عنوان بخشی از برنامه صندوق های تجاری سازی فناوری (TCF) که توسط وزارت انرژی تأمین می شود ، سرمازدگی کنند ، گسترش دهند.

بیکر گفت: "اسپری سرد در دماهای نسبتاً کم عمل می کند ، در زیر نقطه ذوب اکثر مواد کاربردی ، بنابراین در نظر گرفتن امکان وجود یک تکنیک تولید افزودنی که ریزساختار متناسب را که موجب خواص عملکردی می شود ، جذاب باشد."

ژنراتورهای حرارتی (TEG) هیچ قسمت متحرک ندارند ، بر اساس واکنشهای شیمیایی نیستند و عمر طولانی دارند و هیچگونه نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند و آنها را به عنوان کاندیداهای عالی برای منبع تغذیه در مکانهای از راه دور یا غیرقابل دسترسی تبدیل می کنند. تا به امروز ، پذیرش TEG ها برای برداشت گرمای زباله محدود بوده است ، بخشی از آن به دلیل دشواری در ساخت قطعاتی که باعث ایجاد تماس صمیمی با پره های خنک کننده می شوند یا از لوله های انتقال تابش می شوند.

این تیم به این نتیجه رسیدند که رسوب اسپری سرد می تواند تکه های عمده ای از بیسموت-تلورید ترموالکتریک را بر روی طیف گسترده ای از بسترها ، بدون از بین رفتن یکپارچگی ساختاری ، تولید کند ، و نشان داد که اسپری سرد یک جایگزین مناسب برای رویکردهای تولید سنتی برای مواد حرارتی است.

هری رادووسکی ، محقق اصلی TCF گفت: "یکی از اهداف ما آوردن این فناوری به LLNL است که می تواند برای طیف گسترده ای از موارد تولید افزودنی اعمال شود."

http://hindibookmark.com/story7419864/پمپ-وکیوم

  • رضا عطاران
  • ۰
  • ۰

یک سلول خورشیدی با رکورد جدید ثبت شده در جهان که توسط HZB ساخته شده است و پروژسکایت نیمه هادی ها و CIGS را به یک سلول پشت سر هم "دو ترمینال" یکپارچه می بخشد. با توجه به فن آوری های فیلم نازک استفاده شده ، چنین سلول های پشت سر هم در فضا بسیار طولانی تر زنده می مانند و حتی می توانند در فیلم های انعطاف پذیر تولید شوند. سلول پشت سر هم جدید دارای بازده معتبر 24.16 درصد است.


پشت سر هم سلول دو نیمه هادی که تبدیل بخش های مختلف از طیف نور به ترکیب انرژی الکتریکی . ترکیبات پراسکایت هالید فلزی عمدتا از قسمتهای قابل مشاهده طیف استفاده می کنند ، در حالی که نیمه هادی های CIGS نور مادون قرمز را تبدیل می کنند. سلولهای CIGS که از مس ، ایندیوم ، گالیم و سلنیوم تشکیل شده اند ، می توانند به عنوان فیلمهای نازک با ضخامت کل فقط 3 تا 4 میکرومتر رسوب شوند. لایه های پروسکایت با ضخامت 0.5 میکرومتر بسیار نازک تر هستند. سلول خورشیدی پشتیبان جدید ساخته شده از CIGS و perovskite از این رو دارای ضخامت چاههای زیر 5 میکرومتر است که امکان تولید ماژولهای خورشیدی انعطاف پذیر را فراهم می آورد.

پروفسور دکتر استیو آلبرشت ، HZB می گوید: "این ترکیب همچنین بسیار سبک و در برابر تابش بسیار پایدار است و می تواند برای کاربردهای فناوری ماهواره ای در فضا مناسب باشد." این نتایج ، که با همکاری گسترده به دست آمده ، تازه در ژورنال مشهور ژول منتشر شده است .

دکتر کریستین کافمن از PVcomB در HZB ، توضیح داد: "این بار ، سلول زیرین (CIGS) را مستقیماً با سلول فوقانی (پراوسکیت) وصل کرده ایم تا سلول تواندم فقط دو تماس الکتریکی به اصطلاح ترمینال داشته باشد." سلول پایین CIGS با تیمش "معرفی روبیدیوم باعث افزایش چشمگیر در جذب مواد CIGS شده است."

آلبرشت و تیم وی در آزمایشگاه HySPRINT در HZB لایه perovskite را مستقیماً روی لایه CIGS خشن قرار داده اند. "ما از ترفندی استفاده کرده ایم که قبلاً توسعه داده شده بودیم." آنها مولکول های به اصطلاح SAM را به لایه CIGS ، که یک لایه یکپارچه خود سازمان یافته تشکیل می دهند ، و باعث بهبود تماس بین پراوسکی و CIGS می شوند.

سلول پشتی جدید CIGS پیروسکیت کارایی 24.16 درصد را بدست می آورد. این مقدار به طور رسمی توسط CalLab از موسسه سیستم های انرژی خورشیدی (ISE) Fraunhofer تأیید شده است.

از آنجایی که چنین سلولهای پشت سر هم "دو ترمینال" ساخته شده از CIGS و perovskite اکنون یک دسته جداگانه را نشان می دهند ، آزمایشگاه ملی انرژی های تجدید پذیر NREL ، ایالات متحده ، برای این منظور شعبه جدیدی را در نمودار معروف NREL ایجاد کرده است. این نمودار پیشرفت کارایی تقریبا برای همه انواع سلولهای خورشیدی را از سال 1976 نشان می دهد. ترکیبات پروسکایت فقط از سال 2013 گنجانده شده اند - کارآیی این کلاس ماده به طور شیب تندی نسبت به هر ماده دیگر افزایش یافته است.

  • رضا عطاران
  • ۰
  • ۰

حلقه نشت آب پمپ خلاء حلقه آب

آیا تاکنون هنگام استفاده از آن ، با نشت آب پمپ خلاء حلقه آب مواجه شده اید؟ اگر نشت آب وجود دارد چه کاری باید انجام دهم؟ بیایید با تولید کننده پمپ خلاء حلقه آب نگاهی بیندازیم!

در صورت نشت آب ، ابتدا باید بررسی کنیم که چه عواملی باعث نشت آب می شود؟

1. نشت آب مخزن در گردش آب

تعمیر مخزن آب بستگی به این دارد که صنعت و صنایع مختلف روش های مختلفی دارند. روشهای زیادی وجود دارد متخصص حرفه ای می تواند با مهندس حرفه ای خلاء تماس بگیرد.

2. نشت آب بدنه پمپ

بدنه پمپ خلاء حلقه آب خورده و نفوذ کرده است ، بنابراین بدنه پمپ نیاز به تعویض دارد. گاز خورنده است. لازم است موتور پمپ خلاء حلقه آب ضد انفجار ساخته شده از فولاد ضد زنگ را جایگزین کنید. عمر طولانی و مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد. قیمت کمی بالاتر از موتور معمولی است که عموما از آلمان وارد می شود.

3. مهر و موم مکانیکی آسیب دیده ، مهر و موم مکانیکی را جایگزین کنید. (شایع ترین این است)

الزامات مهر و موم مکانیکی برای دقت دستگاه: (به عنوان نمونه از مهر و موم مکانیکی پمپ خلا استفاده کنید)

(1) حداکثر تحمل شعاعی برای محور شافت (یا آستین شافت) نصب شده در مهر و موم مکانیکی نباید از 0.04-0.06 میلی متر تجاوز کند.

(2) جابجایی محوری روتور نباید از 0.3 mm باشد.

(3) حداکثر تحمل جریان بین قسمت انتهایی محل حفره مهر و روکش انتهای مهر و سطح شافت (یا آستین) نباید بیش از 0.04-0.06 میلی متر باشد.

تأیید مهر

(1) تأیید کنید که مهر نصب شده با مدل مورد نیاز مطابقت دارد یا خیر.

(2) قبل از نصب ، با ترکیب مجموعه مجمع عمومی دقت کنید تا تعداد قطعات کامل باشد.

(3) مهر و موم مکانیکی رانده شده توسط فنر موازی دارای چرخش چپ و راست است که باید مطابق جهت چرخش شافت انتخاب شود.

 روش نصب مهر و موم

روش نصب با نوع مهر و موم مکانیکی و نوع دستگاه متفاوت است ، اما ملزومات نصب تقریباً یکسان هستند. مراحل نصب و اقدامات احتیاطی به شرح زیر است:

(1) تعیین ابعاد نصب: در حین نصب ، بعد نصب و راه اندازی مهر و موم مکانیکی مطابق دستورالعمل یا نمونه محصول تضمین می شود.

(2) قبل از نصب ، شافت (آستین شافت) و غده باید عاری از بربر باشد و یاطاقان در وضعیت مطلوبی باشد. مهر و موم ، شافت ، حفره آب بندی و غده باید تمیز شود. به منظور کاهش مقاومت در برابر اصطکاک ، یک لایه نازک روغن باید روی قسمتهایی که مهر مکانیکی روی شافت نصب شده برای روغن کاری نصب شود. با توجه به سازگاری حلقه O لاستیک ، در صورت عدم استفاده از روغن مناسب ، آب صابونی قابل استفاده است. حلقه استاتیک شناور بدون پین ضد چرخش نباید روغن کاری شود و باید در غده خشک نصب شود.

(3) ابتدا حلقه استاتیک و غده را بر روی شافت نصب کنید و دقت کنید که با شافت برخورد نکرده و سپس مونتاژ حلقه پویا را نصب کنید. پیچ تنظیم صندلی بهار یا صندلی درایو باید چندین بار به طور مساوی سفت شود.

قبل از اینکه غده ثابت نشود ، حلقه جبران کننده را به صورت دستی برای فشرده سازی محوری فشار دهید. پس از شل شدن ، حلقه جبران کننده می تواند به طور خودکار بدون ایجاد اختلال به عقب برگردد ، و سپس پیچ غده را به طور مساوی قفل کنید.

موارد احتیاط پمپ خلاء حلقه آب:

1. همیشه آب موجود در مخزن آب را تعویض کنید و آن را تمیز نگه دارید.

2. مخزن آب قبل از استفاده باید از آب پر شود.

3. در صورت بروز هرگونه پدیده یا خرابی غیر طبیعی ، اقدامات مربوطه انجام می شود یا پمپ برای بازرسی متوقف می شود.

4- در حین کار ، کنترل ، آزمایش و نگهداری تجهیزات کاملاً ممنوع است. 5- فیوز را فقط پس از قطع برق می توان جایگزین کرد.

5 maintenance تعمیر و نگهداری پمپ خلاء حلقه آب:

تمیز نگه داشتن کیفیت آب کلید اصلی عملکرد پایدار طولانی مدت تجهیزات است. مخزن آب باید مرتباً عوض و تمیز شود. گرد و غبار و مواد جامد را پمپ نکنید. برخی از گازهای خورنده می توانند باعث ضعف کیفیت آب در مخزن آب ، ایجاد حباب و تأثیر بر درجه خلاء شوند ، بنابراین لازم است به گردش مداوم تغییر آب توجه شود. در مورد گاز خورنده ویژه قوی ، لازم است با دقت قضاوت کنید که آیا با مواد استفاده شده در تجهیزات واکنش نشان می دهد و از آن با دقت استفاده می کنید. اگر خلاء از بین نرفت ، لازم است ابتدا مشخص شود که ظرف درحال نشت است یا شلنگ شل شده است. اگر مشکل پمپ خلاء حلقه آب است ، بررسی کنید که آیا ورودی آب یا کانال های هوایی مسدود شده یا شل هستند. موتور پمپ خلاء حلقه آباجرا نمی شود منبع تغذیه یا فیوز را بررسی کنید.

مطلب مشابه:

https://andnews.ir/%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%87-%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d9%be%d9%85%d9%be-%d9%88%da%a9%db%8c%d9%88%d9%85/

  • رضا عطاران
  • ۰
  • ۰

کمیسیون اروپا ، گروهی ، که توسط دولت های اتحادیه اروپا منصوب شده است ، آنچه را که آن را برنامه اقدام اقتصاد حلقوی می نامد ، به عنوان بخشی از تلاش برای دستیابی به بی طرفی آب و هوا تا سال 2050 تصویب کرده است. از جمله این اقدامات ، "حق ترمیم" قوانینی برای الکترونیکی است. دستگاه ها


اتحادیه اروپا بخاطر آنچه که به عنوان فرهنگ پرشکوه توصیف شده است ، خواستار کنترل بیشتر بر روی تولیدکنندگان شده است و در آن شرکت ها محصولاتی را تولید می کنند که یکبار مورد استفاده قرار گرفته و از بین بروند و یا محصولات "با منسوخ زودرس" طراحی کنند. برای این منظور ، گروه هایی در اتحادیه اروپا توصیه هایی از قبیل ممنوعیت شرکت ها برای فروش دستگاه های یکبار مصرف یا محصولاتی را که امکان بازیافت وجود ندارد ، آغاز کرده اند. برنامه اقدام حلقوی اقتصاد ، طیف گسترده ای از محصولات از جمله مواد غذایی ، باتری منسوجات و وسایل نقلیه و از جمله توجه ویژه ، دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن ، تبلت و رایانه را در بر می گیرد ، همچنین این طرح بسته بندی محصول را نیز در بر می گیرد. این گروه قواعدی را توصیه می کنند که شرکت های اتحادیه اروپا را وادار به فروش محصولاتی کنند که عمر طولانی تر داشته باشند و ضایعات کمتری تولید کنند.

قوانینی که امکان اصلاح صحیح را فراهم می آورد به این معنی است که کاربران می توانند بدون نگرانی از نقض ضمانت ، تلفنهای خود را باز کنند. همچنین این بدان معنی است که آنها می توانند آن را به یک تعمیرگاه محلی برسانند تا ثابت شود نه اینکه فقط به تولیدکننده متکی باشد - بدون اینکه نگران نقض یک ضمانت باشید. این حرکت با اجازه تعمیرات ساده مانند صفحه های ترک خورده یا تعویض باتری مرده ، احتمالاً عمر دستگاه ها را طولانی تر می کند.

EC همچنین خواستار محصولاتی است که در وهله اول از دوام بیشتری برخوردار باشد ، بنابراین نیاز به تعمیرات چندان متداول نخواهد بود. آنها همچنین می خواهند لوازم الکترونیکی و دستگاههای قابل استفاده مجدد بیشتری ببینند که می توانند در هنگام قدیمی بودن از بین بروند و نه از بین بروند. آنها همچنین دوست دارند گزینه های بیشتری را برای بازگشت الکترونیک های قدیمی به مصرف کنندگان فراهم کنند ، و وسایلی را برای کسانی که سازنده چنین دستگاه هایی هستند پس از اینکه دیگر قابل استفاده نباشند ، مسئولیت پذیری خود قرار دهند. آنها یادآور می شوند که چنین تغییراتی باعث کاهش ضایعات و منابع مورد استفاده در ساخت وسایل الکترونیکی می شود . این کمیسیون همچنین خواستار دستگاه است سازندگان می توانند اطلاعات بیشتری در مورد قابلیت اطمینان و بازیافت محصولات خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند تا به آنها اجازه دهد انتخاب های سبز تری داشته باشند.

  • رضا عطاران
  • ۰
  • ۰

قبل از شارژ مجدد آیفون روی رایانه های شخصی در اماکن عمومی مانند فرودگاه ها و کافی شاپ ها دو بار فکر کنید.


محققان دانشکده مهندسی دانشگاه ایالتی میشیگان روش جدیدی را برای هکرها پیدا کردند تا بتوانند دستگاههای شخصی ارزان قیمت را هدف قرار دهند و Siri و Google Assistant را برای کار در برابر صاحبان تلفن های هوشمند قرار دهند.

قبن یان ، استادیار گروه علوم کامپیوتر و مهندسی و نویسنده اصلی این تحقیق گفت: تیم تحقیقاتی یک عامل حمله جدید را کشف کرد: ارتعاشات نامفهوم که می تواند از طریق چوب ، فلز و تبلت های شیشه ای برای فرماندهی دستگاههای دستیار صوتی ارسال شود. 30 فوت فاصله دارد

این تحقیق ، SurfingAttack ، در 24 فوریه در سمپوزیوم امنیت شبکه و توزیع سیستم در سن دیگو ارائه شد.

یان به صاحبان تلفن های هوشمند توصیه می کند که از ایستگاه های شارژ عمومی محتاط باشند. وی گفت: "هکرها می توانند از امواج اولتراسونیک مخرب برای کنترل مخفیانه دستیاران صوتی در دستگاه های هوشمند خود استفاده کنند." "می تواند با استفاده از عباراتی مانند" OK Google "یا" Hey Siri "به عنوان کلمات بیدار فعال شود. سپس ، می توانید دستورات حمله ای را برای کنترل دستیاران صوتی خود ایجاد کنید ، مانند 'خواندن پیام های من' ، یا ایجاد یک تماس کلاهبرداری با استفاده از فناوری متن به گفتار.


SurfingAttack را در یک سناریوی واقع بینانه مشاهده کنید (سیستم SurfingAttack شامل یک ورق فلزی یا یک صفحه شیشه ای با وسیله حمله در زیر یک سفره پنهان است). اعتبار: دانشگاه ایالتی میشیگان
"به عبارت دیگر ،" یان گفت ، "آنها می توانند با دوستان ، خانواده و همکاران شما تماس بگیرند و انواع کارها را انجام دهند - از لغو برنامه ها تا درخواست پول. اگر شما اهل فن و فن آوری هستید و دارای وسایل خانگی هوشمند قابل کنترل با صدای خود هستید ، ممکن است هکرها حتی از تلفن های هوشمند خود برای کنترل وسایل هوشمند خود استفاده کنید ، مثلاً تنظیم دمای منزل یا باز کردن درب گاراژ. "

یان گفت هکرها مبدل پیزوالکتریک کم هزینه را زیر یک میز یا ایستگاه شارژ متصل می کنند و این امکان را برای مهاجمین فراهم می کند که بطور نامنظم کدهای احراز هویت دو عاملی را ربوده و حتی تماس های کلاهبرداری را نیز انجام دهند.

Hanqing Guo ، دانشجوی فارغ التحصیل MSU در گروه علوم کامپیوتر و مهندسی و مؤلف این تحقیق ، گفت: "بسیار ترسناک است که ببینم تلفن من در فضاهای عمومی بدون اطلاع من فعال و کنترل می شود. تحقیقات ما ناامنی گوشی های هوشمند را نشان می دهد دستیاران صدا ، که همه باید از آن آگاه باشند. "

  • رضا عطاران
  • ۰
  • ۰

پمپ خلاء را در سیستم خلاء چگونه انتخاب می کنیم؟

سیستم خلاء به اصطلاح به دستگاهی اطلاق می شود که می تواند با ترکیب پمپ خلاء ، دستگاه خلاء و قطعات مختلف از طریق لوله ها به روشی مناسب نیازهای درجه خلاء را برآورده کند. الزامات اساسی سیستم خلاء عبارتند از:

the خلاء محدود و خلاء کار را در دستگاه یا اتاق کار بدست آورید. درجه خلاء محدود کننده به میزان خلاء حاصل از دستگاه در هنگام عدم وجود نشت و تورم اشاره دارد. درجه دوم خلاء کاری به درجه ای از خلاء اشاره دارد که می تواند هنگام کار با خلاء دستگاه حفظ شود. مقدار زیادی از گاز معمولاً در حین تصفیه خلاء آزاد می شود و خلاء کار به طور قابل توجهی پایین تر از خلاء حد خواهد بود. درجه خلاء و درجه خلاء کار اهمیت خود را دارند ، آنها بر کیفیت دستگاه ها از طرف های مختلف تأثیر می گذارند.

time زمان لازم برای به دست آوردن خلاء کاری خاص. این زمان بستگی به سرعت پمپاژ سیستم خلاء دارد. این زمان با افزایش سرعت پمپ می تواند کوتاه شود. استودیوهای بزرگ مانند دستگاههای شبیه سازی هوافضا به وضوح به سرعت پمپاژ بزرگی احتیاج دارند. بعضی اوقات ، اگرچه استودیو بزرگ نیست ، به دلیل نشت جدی ، سیستم خلاء نیز به پمپاژ زیاد احتیاج دارد ، در غیر این صورت تعداد زیادی نشت باعث کاهش درجه خلاء می شود و باعث می شود این سیستم نتواند کار کند.

components اجزای گاز باقیمانده مناسب در دستگاه یا اتاق کار وجود دارد. ثابت شده است که صرفاً بهبود و تضمین خلاء محدود کننده و خلاء کار کافی نیست ، و برای ترکیبات باقیمانده گاز نیز باید شرایط لازم را داشته باشد.

برای رفع این نیازها ، لازم است به طور جامع انتخاب پمپ های خلاء ، تعیین و ترتیب اندازه لوله ، فرایند مونتاژ و غیره را در نظر بگیرید.

به طور کلی ، برای سیستم خلاء با ضخامت بهتر هوا ، در صورت عدم پخش منظم هوا و منبع بخار در داخل ، می توان از پمپ خلاء کوچکتر با درجه خلاء نهایی بهتر استفاده کرد.

اما در صورت وجود نشت هوا در سیستم ، باید از روش افزایش سرعت پمپاژ برای اطمینان از میزان خلاء کار آن استفاده کرد. در این زمان باید از پمپ خلاء با سرعت پمپاژ بیشتر استفاده شود و باید راهنمای جریان خط لوله تا حد امکان افزایش یابد ، یعنی باید خط لوله کوتاه و ضخیم انتخاب شود.

ترکیب گاز باقیمانده سیستم خلاء ، اگر منبع گاز دیگری در سیستم وجود نداشته باشد ، عمدتا به ویژگی های پمپ خلاء بستگی دارد.

پمپ خلاء را در سیستم خلاء چگونه انتخاب می کنیم؟

محتوای مشابه:

https://akhabarebartar.ir/%d9%be%d9%85%d9%be-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84-%d9%86%db%8c%d8%b1%d9%88-%d9%88%da%a9%db%8c%d9%88%d9%85/

  • رضا عطاران